Frågor om ditt köp
Hur hittar jag varorna i webbutiken?
Använd navigeringen till vänster på sidan. Navigationen i webbutiken bygger på idén om "filtrering" – välj till exempel kategorin Teleskop och filtrera ut de produkter som är intressanta för dig steg för steg enligt olika kriterier såsom utformning, varumärke eller prisklass.
Tips: Du kan skriva in ett artikelnummer som du känner till direkt i vårt sökfält så hittar du den produkt du letar efter.
Hur fungerar beställningen och vad ska jag vara uppmärksam på?
Beställning
Du har valt de önskade produkterna och vill beställa. Om du har några frågor innan du beställer hjälper vår erfarna personal och våra experter dig gärna: Kontakt.
Det är möjligt att lägga din beställning per telefon, men det är oftast lättare att beställa direkt i webbutiken. På så sätt har du en garanti för att alla viktiga uppgifter har överförts korrekt.
Observera: Ange gärna din e-postadress om du har den tillgänglig, annars kan du inte dra nytta av vår e-posttjänst. Att ange ett telefonnummer är också till stor hjälp vid leverans.
Du kan korrigera alla dina uppgifter fram till dess att du skickar din beställning. Det är först när du har granskat dina uppgifter på den sista beställningssidan som du skickar din beställning till oss.
Bekräftelse
Du kommer automatiskt att få en bekräftelse med dina personliga uppgifter via e-post. I den hittar du detaljerad information om betalning och leverans.
Fakturabeloppet består av följande:
Totalt antal artiklar i kundvagnen
+ fraktkostnader
= totalsumma
Vi tar inte ut några dolda kostnader eller andra serviceavgifter. Tvärtom: Vid förskottsbetalning (banköverföring) kan du fortfarande dra av 2 % från totalsumman!
Leverans
I vilket fall som helst får du din beställning väl förpackad av våra tillförlitliga logistikpartners.
Alla viktiga dokument såsom bruksanvisning, faktura med momsangivelse och eventuella nödvändiga tulldokument, bifogas leveransen.
Anmärkning för beställningar av teleskop:
På grund av enheternas ibland höga vikt skickas de ofta i två paket. Oroa dig inte om dessa paket inte anländer samtidigt. Dessutom försöker vi inkludera alla andra artiklar i din beställning i paketen för att minska fraktkostnaderna. När du packar upp dina varor ska du kontrollera alla förpackningar noggrant, det är lätt hänt att till exempel ett litet filter gömt sig i något mellanrum.
Var hittar jag min faktura?
Fakturan finns i regel i paketet eller i den röda transportpåsen på paketet. Om leveransadressen är en annan skickas ingen faktura.
Du kan också hitta alla fakturor och kreditnotor på ditt kundkonto. Där kan du enkelt och bekvämt ladda ner dem. Logga in online eller följ länken i vår orderbekräftelse. Vid behov skickar vi dig gärna en kopia per e-post.
Hur löser jag in en rabattkod?
Du kan lösa in din rabattkod så snart du har lagt alla varor som du vill ha i din beställning i kundvagnen. För att göra detta hittar du ett motsvarande fält "rabattkod" i vår kundvagn.
Om rabattkupongens värde överstiger ordervärdet kan du inte lösa in den online. Skriv i så fall kupongnumret med en liten anteckning till oss i kommentarsfältet för ytterligare kommentarer. Du hittar det under dina adressuppgifter. Vi lägger då till rabattkupongen till din beställning i efterhand och skickar dig en ny motsvarande skillnaden. Om du redan har betalat för din beställning får du naturligtvis tillbaka motsvarande belopp.
Vad innebär bästa prisgaranti?
Bästa prisgarantin är en specialfunktion i vår butik. Har du sett en vara någon annanstans till ett lägre pris? Berätta det för oss! Vi ger en bästa prisgaranti på de flesta artiklar.
På så sätt betalar du det lägsta priset och får ändå ta del av vår höga servicenivå. Observera att vi endast kan beakta konkurrenskraftiga erbjudanden från EU.
På produktinformationssidorna hittar du länken: "inkl. bästa prisgaranti". Fyll i formuläret som visas fullständigt och skicka det till oss. Vi meddelar dig sedan inom 24 timmar om vi kan matcha detta pris.